• szo. jún 15th, 2024

Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara

Üdvözöljük megújult weboldalunkon!

SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ

Budapest élhető közlekedéséért

2023. december 12-én a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara székházában sajtótájékoztatót tartott a főváros közlekedésszervezésében érdekelt vállalkozók érdekképviseletét ellátó gazdasági kamarák és érdekképviseletek.

Balról jobbra: Dittel Gábor, Nagy Elek, Kemény Péter, dr. Vereczkey Zoltán, Marosi László, Németh László, dr. Antalffy Gábor

A BKIK és a PMKIK mellet az ÉVOSZ, a VOSZ, a KISOSZ, az IPOSZ és a NiT Hungary vezetői jelentek meg és tájékoztatták a sajtó képviselőit a vállalkozókat érintő nehézségekről. A közreadott állásfoglalás részletes és önmagáért beszél. Egy-két vezérgondolatot a hozzászólásokból szeretnénk kiemelni.

Nagy Elek a BKIK képviseletében elmondta, hogy közel 500 ezer vállalkozás képviseletét látják el az itt jelenlévők. Rögzítette, hogy a fővárosi vállalkozások mintegy 291 milliárd forint iparűzési adót fizettek be 2022-ben. Kifejtette, hogy a közlekedési problémák ma már a gazdasági növekedés korlátjává váltak.

Kemény Péter az ÉVOSZ részéről kiemelte, hogy az építőipari szolgáltatások egyrészt csak jelentős felárral végezhetőek a város jónéhány kerületében, másrészt van, ahol már szinte teljesen ellehetetlenül a szolgáltatások végzésének lehetősége. Elmondta, hogy közlekedési infrastruktúra fejlesztések és beruházások nélkül a jelenlegi helyzet nem oldható fel.

Marosi László a VOSZ képviseletében egy olyan Nyugat-európai példát említett, amely követendő lehetne a főváros részéről. Berlin új önkormányzati vezetése belátta, hogy Berlin sohasem lesz a kerékpárosok városa és visszaállította a közösségi és egyéni közlekedés évtizedek óta fennálló rendjét.

Németh László az IPOSZ részéről arról beszélt, hogy a forgalmi dugókban veszteglő iparosok egyre több improduktív időt töltenek el a közlekedéssel. A fölösleges időráfordítás nem csak, hogy gazdasági értelemben improduktív, hanem az egyént is korlátozza, hiszen egyre kevesebb idő jut a szabadidő kulturált eltöltésére.

Dr. Antalffy Gábor a KISOSZ elnökeként arról a több ezres kereskedelmi és vendéglátóhely bezárási folyamatról beszélt, amelynek egyik kiváltó eleme a közlekedés áldatlan állapota.

Dittel Gábor a NiT Hungary részéről azt a kérdést tette fel, hogy szüksége van-e Budapestnek a turizmusra? Ha igen, akkor megfelelő módon ki kell szolgálni a turistacsoportok mozgását és kapcsolódását a frekventált célpontokkal.

Dr. Vereczkey Zoltán a PMKIK elnöke ismertetőjében rögzíti, hogy a közlekedési helyváltoztatási igény mind áruszállítás, mind személyszállítás vonatkozásában a gazdaság teljesítményével összhangban álló, mondhatjuk úgy, hogy determinált mennyiségű. Ha a gazdaság növekszik, a közlekedési igények is növekednek. Ha a közlekedési lehetőségeket csökkentik, korlátozzák, a gazdaság növekedése először megáll, majd recesszióba fordul. A városvezetés feladata, hogy a közlekedési igények – ne elfojtásra, tiltásra, korlátozásra legyenek ítélve – hanem okos, a környezeti terhelést csökkentő XXI. századi megoldásokkal legyenek kielégíthetőek.

Kijelentette; a fentiek figyelembevételével a változtatás az elkövetkezendő önkormányzati ciklusra elkerülhetetlenné vált.