• pén. szept 29th, 2023

Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara

Üdvözöljük megújult weboldalunkon!

PROGRAMJAINK

A Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara fontosnak tartja a szakképzést, a szakma tanulásának támogatását. Ennek köszönhetően pályaorientációs programokat tartunk melyet elsősorban az általános iskolások hetedikes, nyolcadikos tanulóinak, szüleiknek szánunk, megkönnyítve a továbbtanulással kapcsolatos döntéshozatalt.

Programjainkon az önismerettel és pályaismerettel foglalkozunk, melyeket osztályfőnöki órákon, üzemlátogatásokon, szülői értekezleteken és rendezvényeken valósítunk meg.

A pályaválasztás, karrierépítés fontos része életünknek. A kérdés az, hogyan tekintünk erre a változásra? Mit érzünk? Izgalmat, kalandot, kíváncsiságot, örömöt, terhet, félelmet, tanácstalanságot?

Hozzunk sikeres döntést!  Ez nem egy pillanat műve, hanem tudatos döntések folyamata.

Mi segítünk! Számunkra fontos, hogy minél több diák megtalálja azt a tevékenységet, munkát, amelyben kiteljesedik, örömét leli és sikereket ér el. Ezért pályaorientációs programokat tartunk, melyet elsősorban az általános iskolások hatodikos, hetedikes, nyolcadikos tanulóinak, szüleiknek szánunk, megkönnyítve a továbbtanulással kapcsolatos döntéshozatalt.

Programjainkon az önismerettel, pályaismerettel és továbbtanulási lehetőségekkel, iskolatípusokkal foglalkozunk, melyeket osztályfőnöki órákon, üzemlátogatásokon, szülői értekezleteken és rendezvényeken valósítunk meg.

A továbbtanulást segítő programjainkról szóló részletes tájékoztatást augusztus végén, elektronikus hírlevél formájában juttatjuk el a Pest vármegyei Tankerületi Központokhoz és a nem tankerületi általános iskolák – Oktatási Hivatal honlapján található – email címére. A hírlevél és a jelentkezési link itt érhető el.
Amennyiben ezzel kapcsolatosan bármi kérdése lenne, keresse Bott Katalin  ( bott.katalin(kukac)pmkik.hu ) pályaorientációs tanácsadót.
 

Tájékoztatjuk a kedves Pedagógusokat, hogy ha a járvány okozta helyzet miatt újból át kell térni a digitális oktatásra, úgy a pályaorientációs foglalkozásainkat ehhez igazodva is tudjuk (pl. osztályfőnöki óra) biztosítani.

Pályaorientációs foglalkozás: beszélgetés, játék formájában összeszedjük, hogy milyen szempontokat kell figyelembe venni pályaválasztásnál, önismerettel kapcsolatosan rövid kérdőívet tölthetnek ki a tanulók. A pályaorientációs foglalkozás három részes (3×45 perc):

  • Az első találkozón az önismerettel – érdeklődéssel, értékekkel, erősségekkel- foglalkozunk.
  • A másodikon az önismeretet és a pályaismeretet összekapcsolva mutatunk meg a diákoknak egy-egy olyan módszert, mellyel hozzásegíthetik magukat a döntés meghozatalához.
  • A harmadik órán iskolatípusokkal (technikum, szakképző, szakgimnázium, gimnázium) ismerkedünk.

A három órának nem fontos rögtön egymás után következnie. Javasoljuk, hogy a foglalkozások között legyen kb. egy hét szünet. Amennyiben csak egy-egy órát kérnek, akkor a második és/vagy harmadik órát (pályaismeret, iskolatípusok) ajánljuk.

A pályaismeretet bővítő foglalkozás akár az osztályfőnöki órával együtt is kérhető szolgáltatásunk. A foglalkozás keretében az alábbi szakmákat igyekszünk a gyermekekkel megismertetni: 

  • asztalos
    és/vagy
  • gépészeti és villamos ipari szakmák
    és/vagy
  • bőrtermékkészítő szakma.

Kérjük, hogy csak akkor kérjék a pályaismeretet bővítő órákat, ha az itt felsorolt szakmák bemutatása előzetes felmérés alapján valóban érdeklik a diákokat.

Továbbtanulással kapcsolatos fogalmakról, a megváltozott középiskola rendszerről, tanulói juttatásokról tartunk tájékoztatást a szülők számára.

Az üzemlátogatások alkalmával szeretnénk a fiataloknak bemutatni, hogy egy-egy szakma végzése mögött milyen valós tevékenységek állnak. Így nem csak elképzeléseik lesznek arról, hogy egy szakma választása milyen feladatokkal jár, de tapasztalataik alapján lehetőségük lesz eldönteni, hogy habitusok, képességeik alapján az adott szakma választása hosszú távon is megfelelő lesz-e számukra.

Az üzemlátogatásokra általában a késő délelőtti órákban szokott sor kerülni, kb. 60 perces időtartamban. A látogatási lehetőségek korlátját képezik az adott települések sajátosságai.

A Nyomda- és Papíripari Szövetség 2016-ban Print: a TE jövőd elnevezéssel kezdeményezést indított útjára, hogy megmutassa a pályaválasztás előtt álló fiataloknak és szüleiknek a nyomdaiparban rejlő képzési és karrier lehetőségeket annak érdekében, hogy ösztönözze a fiatalokat a nyomdai szakmák megtanulása iránt. E kezdeményezés keretében lehetőséget biztosítanak üzemlátogatásokra Pest megyében.

A rendkívüli technikai órák célja a szakmák élményszerű bemutatása. A technika órákra a kora délelőtti órákban szokott sor kerülni kb. 180 perces időtartamban, szakiránytól függően pest megyei vagy budapesti szakképző intézmények tanműhelyeiben.

A technika órák során a diákok saját megtapasztalásaikon keresztül találkozhatnak az adott szakterület alapanyagaival, eszközeivel valamint betekintést kapnak különböző munkamódokról, fogásokról.

A végső cél az adott szakmai területhez kapcsolódó termék elkészítése a szakoktatók, valamint végzős tanulók irányításával, segítségével.

A választási lehetőségek településenként változóak, de összességében a következő területekre tudunk foglalkozásokat szervezni: gépészeti, vendéglátás, könnyűipar, faipar, elektronika szakirány.

A lehetőségek és a létszámok műhelyenként változóak és korlátozottak, általában 6 és 12 fő/csoport van elehetőségünket a foglalkozások megszervezésére.