• pén. febr 14th, 2025

Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara

Üdvözöljük megújult weboldalunkon!

A Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara
H I R D E T M É N Y E
a 2024–2028 közötti időszakra kiterjedő kamarai küldöttválasztásról

Tisztelt Gazdálkodó Szervezetek! Tisztelt Kamarai Tagtársaink!

 

1. A kamarai tagozati jelölő és küldöttválasztó értekezleteken való részvétel feltételei és a választható küldöttek száma

A Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamarában – a továbbiakban: kamara vagy PMKIK – a kamarai küldötteket és pótküldötteket a Választási Névjegyzékben – amelynek része a Tagjegyzék – szereplő gazdálkodó szervezetek tagozatokban választják meg a kamara tagozati jelölő és küldöttválasztó értekezletein. A kamara szervezete négy tagozatból (Ipari, Kereskedelmi, Kézműipari és Szolgáltatói Tagozat) és tagozatonként 5 – 5 szakmai csoportból áll. Az egyes kamarai tagozatokba besorolt gazdálkodó szervezetek tagozatonként választják meg a tagozati jelölő és küldöttválasztó értekezleteken a kamarai küldötteket és pótküldötteket a kamara önkéntes tagjai köréből. A kamara Alapszabálya szerint a kamara küldötteinek száma 100 fő, a kamara pótküldötteinek száma 20 fő. Az Alapszabály alapján választható küldöttlétszám az Ipari Tagozatban 25 fő, a Kereskedelmi Tagozatban 25 fő, a Kézműipari Tagozatban 25 fő és a Szolgáltatói Tagozatban 25 fő. A küldöttek száma szakmai csoportonként 3-7 fő között állapítható meg az Alapszabály szerint. Az Ipari Tagozatban 5 fő, a Kereskedelmi Tagozatban 5 fő, a Kézműipari Tagozatban 5 fő és a Szolgáltatói Tagozatban 5 fő pótküldött választható. A Választási Névjegyzéket a kamara a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarától kapott adatok alapján, a Tagjegyzéket pedig a saját tagnyilvántartása alapján állítja össze és vezeti.

 

2. A kamarai Választási Névjegyzék és Tagjegyzék

A gazdálkodó szervezetek szavazati jogukat kizárólag a Választási Névjegyzékben – amelynek része a Tagjegyzék – szavazásra jogosult személyként feltüntetett természetes személy útján gyakorolhatják. A kamarai választások során minden gazdálkodó szervezetet egy szavazat illet meg (aktív választójog). Az aktív választójog valamennyi Pest vármegyei székhelyű, a gazdasági kamarákról szóló 1999. évi CXXI. törvény (Gktv.) szerinti gazdálkodó szervezetet és székhelyüktől függetlenül a kamara önkéntes tagjait illeti meg. A kamarai tagokról vezetett tagnyilvántartásba bejegyzett önkéntes kamarai tagok – tagozatonként – a kamara Tagjegyzékében szerepelnek.

A Magyar Nemzetben, valamint a kamara honlapján (https://v2.pmkik.hu/) 2023. december 22. napján és 2024. január 13. napján megjelent hirdetményekben foglaltaknak megfelelően 2024. január 29-én a PMKIK Ipari Tagozatának, 2024. január 31-én a PMKIK Kereskedelmi Tagozatának és 2024. február 2-án a PMKIK Kézműipari Tagozatának jelölő és küldöttválasztó értekezletei eredményesen megtartásra kerültek.

A PMKIK Választási Bizottsága a jelen hirdetményben tájékoztatást ad arról, hogy a PMKIK Szolgáltatói Tagozatának 2024. július 30-án megtartásra kerülő tagozati jelölő és küldöttválasztó értekezletére figyelemmel a kamarai Választási Névjegyzéket és a Tagjegyzéket – a Választási Szabályzatban meghatározott 15 napos időtartamot meghaladó időtartamra – a jelen hirdetményben foglaltak szerint a 2045 Törökbálint, Kazinczy Ferenc utca 124. szám alatti székhelyén betekintésre bárki számára ismét hozzáférhetővé teszi, közzéteszi a Gktv. 32. § (2) és (4) bekezdése szerint 2024. július 1. (hétfő) napjától 2024. július 18. (csütörtök) napjáig.

A PMKIK önkéntes tagjairól vezetett tagnyilvántartásba bejegyzett önkéntes kamarai tagok – tagozatonként – a Tagjegyzékben szerepelnek. A kamarai önkéntes tagok adatainak egyeztetését Balog Ágnes, illetve Zsikla Ibolya regisztrációs munkatársak (elérhetőségük: Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara székhelyén: 2045 Törökbálint, Kazinczy Ferenc utca 124.; telefon: +36 30 420 9594; +36 30 420 2689; e-mail: valasztas2024@pmkik.hu) végzik.

A Választási Névjegyzékkel és Tagjegyzékkel kapcsolatos kifogást – a törvényes jogorvoslati lehetőségek alapján – a közszemlére tétel időtartama alatt (2024. július 1. napjától 2024. július 18. napjáig), írásban kell a Választási Bizottsággal közölni.

A Választási Bizottság elérhetősége: 2045 Törökbálint, Kazinczy Ferenc utca 124.; telefonszáma: +36 30 242 2795; e-mail: valasztas2024@pmkik.hu; a Választási Bizottság elnöke: dr. Vereczkey Zoltán, titkára: dr. Vincze Gábor.

A PMKIK Választási Bizottsága az alaptalannak tartott kifogást legkésőbb a beérkezést követő három napon belül átteszi a Pesti Központi Kerületi Bírósághoz. A bíróság a kifogásról a beérkezéstől számított három napon belül, polgári nemperes eljárásban határoz. Ha a bíróság a kifogást alaposnak tartja, elrendeli a Választási Névjegyzék vagy a Tagjegyzék kiigazítását, ellenkező esetben a kifogást elutasítja. A bíróság a határozatát a határozathozatal napján közli a PMKIK Választási Bizottságával és azzal a gazdálkodó szervezettel, amely a kifogást emelte. A bíróság határozata ellen további jogorvoslatnak nincs helye.

 

3. A PMKIK Szolgáltatói tagozati jelölő és küldöttválasztó értekezletének időpontja és helyszíne

Időpont: 2024. július 30. (kedd) 09 óra 30 perc

Helyszín: PMKIK székhelye (cím: 2045 Törökbálint, Kazinczy Ferenc utca 124.)

A Szolgáltatói tagozati jelölő és küldöttválasztó értekezleteken részt venni kívánó gazdálkodó szervezetek regisztrációja, illetve a szavazásra jogosultság ellenőrzése a Szolgáltatói tagozati jelölő és küldöttválasztó értekezletet megelőzően a helyszínen egy órával korábban, 2024. július 30. napján 08 óra 30 perckor kezdődik.

Felhívjuk a figyelmet, hogy amennyiben a Szolgáltatói tagozati jelölő és küldöttválasztó értekezlet a megjelent választásra jogosultak létszámára figyelemmel a fent rögzített eredeti Szolgáltatói tagozati jelölő és küldöttválasztó értekezleti időpontban határozatképtelen, úgy a jelen hirdetmény útján fél órával későbbi időpontra, vagyis 2024. július 30. (kedd) 10 óra 00 percre változatlan napirenddel összehívott, megismételt Szolgáltatói tagozati jelölő és küldöttválasztó értekezlet az azon megjelent választásra jogosultak létszámától függetlenül határozatképes.

 

4. A Jelölő Bizottság működése, a jelölés lehetősége

A kamara Jelölő Bizottsága testületként jár el, feladatait a gazdasági kamarákról szóló 1999. évi CXXI. törvény, valamint a kamara Alapszabálya, Választási Szabályzata és saját ügyrendje alapján látja el. A Jelölő Bizottság a Szolgáltatói tagozati jelölő és küldöttválasztó értekezlet előtt legkésőbb 8 nappal beérkezett jelölések alapján, a Szolgáltatói tagozati jelölő és küldöttválasztó értekezlet előtt legkésőbb 5 nappal véglegesíti a jelöltlistát. A jelöltlista előkészítése során a Jelölő Bizottság együttműködik a Mandátumvizsgáló Bizottsággal, és a jelöltlistát úgy véglegesíti, hogy a jelöltek megfeleljenek a jelöltállítás követelményeinek. A Jelölő Bizottság csak olyan jelölteket állít, akik megfelelnek a gazdasági kamarákról szóló 1999. évi CXXI. törvényben meghatározott követelményeknek, valamint a jelölésükre tisztségelfogadó és összeférhetetlenségi nyilatkozatot tesznek.

A Jelölő Bizottság minden betöltendő kamarai tisztségre javaslatot tesz az alábbi jelölések alapján:

A Szolgáltatói tagozati jelölő és küldöttválasztó gyűlésen megválasztandó jelöltek állítása érdekében összegzi és megvizsgálja a beérkező javaslatokat.

A kamarai tagoknak, valamint a nem kamarai tag Pest vármegyei székhelyű gazdálkodó szervezeteknek egyaránt lehetősége van a Jelölő Bizottság felé írásban jelölteket javasolni. A Jelölő Bizottság részére a jelöléseket írásban a jeloles2024@pmkik.hu e-mail címre vagy személyesen a PMKIK 2045 Törökbálint, Kazinczy Ferenc utca 124. szám alatti székhelyére kell benyújtani, dr. Laskai Ágota jelölő bizottsági titkárnak címezve.

 

5. A mandátumvizsgálat rendje

A szavazati jog ellenőrzése vonatkozásában a Választási Szabályzat a mandátumvizsgálat gyorsítása és a választáson megjelenők adatainak egyszerűbb ellenőrizhetősége érdekében lehetővé teszi az előzetes adategyeztetést, melyet a kamara 2045 Törökbálint, Kazinczy Ferenc utca 124. szám alatti székhelyén, a Tagnyilvántartás szervezeti egységénél kell lebonyolítani. Az előzetes adategyeztetést a kamara ügyintéző szervezete végzi. Az előzetes adategyeztetés utolsó napja a Szolgáltatói tagozati jelölő és küldöttválasztó értekezlet előtti hetedik nap, vagyis 2024. július 23. (kedd). Az előzetes adategyeztetésen történő részvétel esetén a Mandátumvizsgáló Bizottság a Szolgáltatói tagozati jelölő és küldöttválasztó értekezletet megelőzően – a helyszíni regisztráció, illetve a szavazásra jogosultság vizsgálata során – csak a személyazonosságot ellenőrzi a személyazonosító igazolvány, az útlevél vagy a kártya formátumú gépjárművezetői engedély bemutatása alapján.

Amennyiben a gazdálkodó szervezet nem élt az előzetes adategyeztetés lehetőségével, a jelölő és küldöttválasztó tagozati értekezletet megelőző mandátumvizsgálat során a Mandátumvizsgáló Bizottság az egyéni vállalkozók közhiteles nyilvántartása, a közhiteles cégnyilvántartás, az egyéb közhiteles nyilvántartások és – amennyiben a gazdálkodó szervezet munkavállalója kívánja gyakorolni a gazdálkodó szervezet képviseletében az aktív és/vagy passzív választójogát – a gazdálkodó szervezet által a munkavállalói jogviszonyt igazoló cégszerűen kiállított magánokirat alapján ellenőrzi a gazdálkodó szervezet képviseletére jogosult természetes személy szavazati jogát (aktív választójogát) és a tagozati jelölő és küldöttválasztó értekezleten történő választhatósági jogát (passzív választójogát) egyaránt.

 

6. A PMKIK Szolgáltatói tagozati jelölő és küldöttválasztó értekezlete

A kamarai küldöttek és pótküldöttek, valamint a kamarai tisztségviselők megválasztása titkos (írásbeli) szavazással történik. Nyílt szavazásra van lehetőség egyes jelölés esetében, továbbá listás szavazás esetén, ha a jelöltek száma megegyezik a betöltendő küldötti helyek számával. Nyílt szavazásra ezekben

az esetekben akkor kerülhet sor, ha a jelenlévő szavazásra jogosultak 50% plusz 1 fő arányban nyílt szavazás mellett döntenek.

A kamara Szolgáltatói tagozati jelölő és küldöttválasztó értekezletén kerül sor:

  • a Szolgáltatói Tagozathoz tartozó 5 szakmai csoport Alapszabályban meghatározott számú küldötteinek megválasztására,
  • a Szolgáltatói Tagozathoz tartozó 5 szakmai csoport egy-egy pótküldöttének megválasztására,
  • a Szolgáltatói Tagozathoz tartozó szakmai csoportok elnökeinek megválasztására,
  • a Szolgáltatói Tagozat elnökének megválasztására,
  • a kamara Ellenőrző Bizottságának tagjaira, Etikai Bizottságának tagjaira, Innovációs és Területfejlesztési Bizottságának tagjaira, Nemzetközi Kapcsolatok Bizottságának tagjaira, Oktatási Bizottságának tagjaira, Informatikai és Gazdaságfejlesztési Bizottságának tagjaira, valamint Környezetvédelmi Bizottságának tagjaira vonatkozó Szolgáltatói tagozati jelölések megtételére a kamara tisztújító küldöttgyűlése részére,
  • a kamara általános alelnökére és a kamara érdi általános alelnökére vonatkozó Szolgáltatói tagozati jelölések megtételére a kamara tisztújító küldöttgyűlése részére,
  • a kamara elnökére vonatkozó Szolgáltatói tagozati jelölés megtételére a kamara tisztújító küldöttgyűlése részére,
  • az országos küldötti tisztségekre vonatkozó Szolgáltatói tagozati jelölések megtételére a kamara tisztújító küldöttgyűlése részére.

A Szolgáltatói tagozati jelölő és küldöttválasztó értekezleten a kamara közjegyző részvételét biztosítja, aki elvégzi a Szolgáltatói tagozati jelölő és küldöttválasztó értekezleten történtek közhiteles ténytanúsítását.

 

7. A PMKIK tisztújító küldöttgyűlése

A kamara elnöke, alelnökei, az Ellenőrző Bizottság tagjai, az Etikai Bizottság tagjai, az Innovációs és Területfejlesztési Bizottság tagjai, a Nemzetközi Kapcsolatok Bizottságának tagjai, az Oktatási Bizottság tagjai, az Informatikai és Gazdaságfejlesztési Bizottság tagjai, a Környezetvédelmi Bizottság tagjai, a kamara területi klubelnökei, továbbá a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara országos tisztújító küldöttgyűlésén a területi gazdasági kamarát képviselő országos küldöttek megválasztására a Szolgáltatói tagozati jelölő és küldöttválasztó értekezletet követő 60 napon belül, 2024. szeptember 9-én (hétfőn) megtartásra kerülő kamarai tisztújító küldöttgyűlésen kerül sor. Amennyiben a tisztújító küldöttgyűlési meghívóban szereplő helyszínen és időpontban a tisztújító küldöttgyűlés a megjelentek létszámára tekintettel határozatképtelen, úgy a helyszínen fél órával későbbi időpontra kitűzött – azonos napirendeket tartalmazó – megismételt tisztújító küldöttgyűlés a megjelentek létszámától függetlenül határozatképes.

 

8. A kamarai választásra vonatkozó szabályok, a kamara választási szerveinek és azok tagnévsorának elérhetősége

A kamarai választásra vonatkozó szabályokat a gazdasági kamarákról szóló 1999. évi CXXI. törvény, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Alapszabályának 3. számú melléklete, valamint a Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara Alapszabálya és Választási Szabályzata tartalmazzák, amelyek megtalálhatók a kamara honlapján.

A kamara választási szerveinek (Választási Bizottság, Jelölő Bizottság, Mandátumvizsgáló Bizottság, Szavazatszámláló Bizottság) tagnévsora és a választási szervek elérhetősége szintén megtalálható a kamara honlapján (https://v2.pmkik.hu/).

Törökbálint, 2024. június 29.

Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara
Választási Bizottsága