Üdvözöljük megújult weboldalunkon!
Tisztelettel köszöntjük kedves érdeklődőinket a Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara nemzetközi vonatkozású híreket tartalmazó oldalán. Az alábbiakban – elsősorban a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Nemzetközi Igazgatóságától érkező információk alapján – igyekszünk tájékoztatást adni beszállítói lehetőségekről, nemzetközi szinten megnyíló tenderekről, üzleti ajánlatokról, külföldön megrendezésre kerülő vásárokról, kiállításokról. A rendelkezésünkre álló keretek között teret adunk külföldi cégek bemutatkozásának, illetve támogatást nyújtunk nemzetközi érdekeltségű szervezetek, kereskedelmi és iparkamarák, szövetségek, klubok rendezvényeinek, webinárumainak népszerűsítésében.
Amennyiben Ön szeretne valamely nemzetközi vonatkozású eseményről, üzleti ajánlatról, kiállításról, pályázatról tájékoztatást adni, vagy esetleg a honlapunkon megtalálható információkon túl további, konkrét kérdése merül fel, kérjük, hogy írásos megkeresésével forduljon bizalommal a szakterületen dolgozó kollégánkhoz az alábbi elérhetőségen.
Elérhetőségi adatok: | Telefonszám: (+36 – 23) 339 – 9940 E-mail: polyak.agnes@pmkik.hu Hivatali kapu: PMKIKMSZUT – KRID: 163301722 |
Figyelmébe ajánljuk az Osztrák Nagykövetség Kereskedelmi Osztályának szervezésében 2024. október 29-én, kedden Győrben, a Nemzetközi Kereskedelmi Központban megrendezésre kerülő BESZÁLLÍTÓI NAPRA, melyet a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamarával együttműködésben hirdetünk meg. A rendezvény előre kialakított időbeosztás alapján biztosít B2B tárgyalási lehetőséget osztrák cégekkel.
Kérjük, ehhez tekintse meg a minket előzetesen megkereső osztrák cégek konkrét üzleti ajánlatait, melyek alább találhatók!
Megfelelő szakmai kompetencia és a szükséges technológiai háttér megléte, valamint az esetleges egyéb feltételeknek való megfelelés esetén várjuk jelentkezését e-mailben a budapest@advantageaustria.org címre azon osztrák vállalatok megjelölésével, amelyekkel tárgyalást kíván folytatni.
A rendezvényen való részvétel a magyar jelentkezők számára díjmentes, de regisztrációhoz kötött, illetve fenntartjuk a jogot a jelentkezők előszűrésére.
A rendezvény időpontja: 2024.10.29. 9:00 – 17.00
A rendezvény helyszíne: Győri Nemzetközi Kereskedelmi Központ (Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara) - 9021 Gyõr, Szent István út 10/A
(Fontos: Kérjük, ügyeljen a pontos címre, azaz Szent István út 10/A, mivel a Szent István út 10. messze esik. A pontos cím GPS-koordinátái: Észak 47°41’09.28” / Kelet 17°38’28,39” // Támpont lehet még a győri Hotel Ibis, amely a Kamara szomszédságában található.)
Jelentkezési határidő: 2024.10.04.
Jelentkezés: budapest@advantageaustria.org
A beérkezett összes jelentkezés alapján a rendezvény előtt elküldjük Önnek tárgyalási időpontjait. Helyszíni regisztrációra a rendezvény teljes ideje alatt lehetősége lesz.
Várható program:
8.30 – 9.00 Regisztráció (az osztrák cégek számára)
9.00 – 9.40 Köszöntő és bevezető előadás német nyelven
9.40 – 9.45 Technikai szünet
9.45 – 12.00 Személyes B2B tárgyalások
12.00 – 13.00 Networking ebéd
13.00 – 17.00 Személyes B2B tárgyalások
A rendelkezésre álló időkeretben tárgyalásokat folytathat az osztrák cégek képviselőjével. A megbeszéléshez szükség esetén tolmácsolást biztosítunk. Kérjük jelezze, ha tolmácsra van szüksége (amennyiben cége képviselője nem beszél németül vagy angolul).
A résztvevő osztrák cégek konkrét üzleti ajánlatai:
Fémmegmunkálás és gépgyártás
Tisztelt Vállalkozás!
Szíves figyelmébe ajánljuk a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara programajánlóját az ELECTROSUB 2024 – nemzetközi üzletember találkozó, konferencia és kiállítás nevezetű rendezvényről. Az október 9-10-én zajló ELECTROSUB Konferencia és Kiállítás az Ipar4.0-hoz köthető innovatív technológiák koncentrált szakmai és üzleti fóruma. Az idei program fókuszterületei: elektronika, elektrotechnika, digitalizáció, AI, IT, robottechnika, automatizáció. Idén az Enterprise Europe Network szervezésében nemzetközi üzletember találkozó is segíti az üzleti partnerkeresést.
Időpont és helyszín: 2024. október 7-10., Budapest, Lurdy Ház, valamint online csatlakozási lehetőség.
Részletek és regisztráció az alábbi linken:
https://pbkik.hu/esemeny/electrosub-2024-nemzetkozi-uzletember-talalkozo-konferencia-es-kiallitas-az-ipar-4-0-jegyeben/
Online B2B időpontja: 2024. október 7-8. és október 11. 9:00-18:00
A helyszíni B2B időpontja: 2024. október 9-10. 10:00-17:00
Nemzetközi B2B oldal:
https://www.b2match.com/e/electrosub-2024
Tisztelt Vállalkozás!
Szíves figyelmébe ajánljuk Paschek Dániel milánói külképviselet első beosztott konzuljának felhívását az alábbi eseménnyel kapcsolatban:
Forum Agenti Ügynöktalálkozó Milánó
(2024. november 7-8.)
Olaszországban a kereskedelmi ügynökhálózat komoly történelmi múltra tekint vissza és jelentős befolyással bír a kereskedelmi döntések meghozatalakor. Számos termékszegmensben kizárólag ügynökökön keresztül lehetséges az olasz piacra történő költséghatékony belépés és az azon történő sikeres jelenlét. Az ügynökök kiváló kapcsolatrendszerükön keresztül hatékonyan tudják becsatornázni és meggyőzni az egyes termékek és szolgáltatások értékesítéséről a disztribútorokat, kereskedelmi egységeket, avagy kereskedelmi láncokat. A Forum Agenti az egyetlen olyan kiállítás és szakmai fórum Olaszországban, amely lehetőséget ad arra, hogy a vállalatok kiválaszthassák a számukra legmegfelelőbb kereskedelmi ügynököt, vagy ügynököket.
A találkozó alatt a kiállító cégek mini standot kapnak (tárgyalóasztal, székek), ahol fogadják az ügynököket. A regisztrációt követően mindenféleképpen javasoljuk az ügynökkel történő előzetes kapcsolatfelvételt és időpont-egyeztetést, valamint a rendezvény alatt tájékoztató anyagok, roll-up, termékminták megjelenítését.
A Forum Agenti rendezvény súlyát jelzi, hogy a 2023. évi eseményre több mint ezer kereskedelmi ügynök és 120 cég regisztrált.
Főkonzulátusunk hosszú évek óta jó kapcsolatot ápol a szervezőkkel, ennek köszönhetően az eredeti 2.500 eurós ár helyett a magyar cégek számára a részvételi díj mindössze 1.250 euró.
További részletek és jelentkezés az alábbi linken:
https://www.forumagenti.it/en/Forum-Agenti-Milano/682/consolato-di-ungheria
További kérdés vagy kérés esetén forduljanak bizalommal Magyarország Milánói Főkonzulátusának kereskedelmi irodájához: trade.mil@mfa.gov.hu
Tisztelt Vállalkozás!
Felhívjuk szíves figyelmét az Enterprise Europe Network és a New York-i Európai-Amerikai Kereskedelmi Kamara szervezésében megvalósuló alábbi online rendezvényre.
Doing business in the United States: what you need to know about import customs issues
Webinar | 2024. szeptember 19. 16:00 - 17:00 (közép-európai idő szerint)
Részletes információ és jelentkezés: https://een.ec.europa.eu/doing-business-united-states-what-you-need-know-about-import-customs-issues
Tisztelt Vállalkozás!
Az Egyesült Államokba (USA) és Kandába exportáló vállalkozók figyelmébe ajánljuk a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara ICC Magyar Tagozatának Vám- és kereskedelemtámogatási csoportvezetőjétől érkezett az alábbi szigorításra vonatkozó tájékoztatását:
Az USA Közlekedés Biztonsági Hatósága (TSA) ez év augusztus 20-án szigorította a légi fuvarozásban érkező áruk biztonsági feltételeit (cargo security directive 1544-24-02). Augusztus 29-én Kanada hatósága követte az USA intézkedését. A szigorítás szerint a szállítmányozóknak USA esetén 2024. május 22., Kanada esetén május 31-e előtt már üzleti kapcsolatban kellett állniuk megbízójukkal, és a május 22. (Kanada esetén május 31.) és augusztus 20. (Kanada esetén 29.) közötti időszak alatt legalább 6 légi szállítmányt kellett megbízójuk részére lebonyolítaniuk.
Ez alól csak akkor lehet kivétel, ha a légi fuvarozás „Ismert Szállító” (lásd az EU Bizottság 2021. február 18-i 2021/255-ös számú Végrehajtási rendeletét a 2015/1998-as rendelet módosításáról) részére történik. Ha ezek a feltételek nem teljesülnek, akkor nem indítható az áru az USA-ba vagy Kanadába. Azon cégek esetén, amelyek teljesítik e feltételeket, olyan új információkat kell kérniük a szállítmányozónak, amelyek eddig nem voltak szükségesek, pl. a feladó és a címzett IP címe.
Tisztelt Vállalkozás!
Szíves figyelmébe ajánljuk a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) által megszervezésre kerülő Thai – Magyar Üzleti Partnerkereső és Fintech Eseményt, amely 2024. szeptember 17. napján kerül megtartásra.
A programról további információ és a regisztrációs lehetőség a BKIK honlapján található:
https://bkik.hu/esemenyek/minden-esemeny/thai-magyar-uzleti-partnerkereso-es-fintech-esemeny
Tisztelt Vállalkozás!
Ezúton tájékoztatjuk, hogy a HEPA – Magyar Exportfejlesztési Ügynökség ebben az évben magyar közösségi standot szervez a GEFE2024 kiállításon, Ho Si Minh-városban, Vietnámban. A kiállítás fókusza a környezetipar, zöld gazdaság, vízipar és fenntarthatóság.
A HEPA felhívását az alábbiakban olvashatja:
Tisztelt Partnerünk!
Örömmel tájékoztatom, hogy a HEPA idén magyar közösségi standdal vesz részt a vietnámi GEFE (Green Economy Forum & Exhibition) kiállításon 2024.10.21. és 23. között Ho Si Minh-városban.
A GEFE 2024 több mint egy esemény, egy dinamikus platform amely az együttműködés elősegítésére, az úttörő szakértelem megosztására és a technológiai transzferek katalizálására szolgál a környezetbarát vietnami gazdaság számára, az EuroCham Vietnam szervezésében. A kiállítás legfontosabb előnyei:
A részvétel díja cégenként: 300.000 HUF+ ÁFA.
Az Ügynökség a 2024-es GEFE kiállításon, a közösségi magyar stand keretében megjelenést biztosít és az alábbi szolgáltatásokat nyújtja:
*Speciális igények (pl. plusz áramigény, egyéni LCD igény, egyéni wifi… stb.) a kiállítók részére kiszámlázásra kerülnek
**Egyéni, az egységes arculatot megbontó grafika/reklám felületet (pl.: roll-up, molinó, stb.) a HEPA nem fogad be a közösségi standra.
A regisztráció kitöltésével regisztráló elfogadja, hogy:
Közösségi standhellyel történő személyes részvétel esetén 300.000 HUF + ÁFA részvételi díjat fizet a fent meghatározott szolgáltatások ellenértékeként, mely fentieken kívül magában foglalja a résztvevő cég (kiállító partner) megbízásából saját grafikai anyagainak legyártását is . A regisztrációs lap cégszerű aláírásával és határidőre történő megküldésével a Regisztráló kijelenti, hogy az ÁSZF-ben, Részvételi feltételekben és a Regisztrációs lapban foglaltakat megismerte, megértette és magára nézve kötelező érvényűnek tekinti és betartja. Kérjük, amennyiben cégük részt kíván venni kiállítóként a GEFE 2024 szakkiállítás magyar nemzeti standján, szíveskedjenek a csatolt regisztrációs lapot 2024. augusztus 31-ig kitöltve, cégszerűen aláírva elektronikus úton visszaküldeni a gyenes.david@hepa.hu e-mail címre. A Regisztráló elfogadja, hogy amíg nem teljesíti a tartozását, vagy mulasztását, addig regisztrációját HEPA nem köteles figyelembe venni. A regisztrációs lap cégszerű aláírásával a Regisztráló kijelenti, hogy a megadott adatok a valóságnak megfelelnek, a személyes adatok kezeléséhez hozzájárul.
A jelentkezési lap ide kattintva tölthető le.
Jelentkezési határidő: augusztus 31.
Szíves figyelmébe ajánljuk a HEPA által kamaránkhoz is eljuttatott, alábbi felhívását:
2024 december 2-6. között kerül megrendezésre a Zdravookhraneniye egészségügyi kiállítás (https://www.zdravo-expo.ru/en/), melynek Moszkva ad otthont minden évben. A kiállítás helyszínén (50.000 m2 kiállítási területen) átlagosan 30. 000 látogató jelenik meg évente. A kiállítók számára a kiállítás lehetőséget biztosít innovatív termékeik széles közönség előtti bemutatására, illetve más gyártók termékeinek megismerésére. A kiállítás keretében lehetőség nyílik a potenciális üzleti partnerek azonosítására, kapcsolatépítésre, hosszútávú partnerkapcsolatok és együttműködés kialakítására, ezzel is elősegítve a magyar vállalkozások nemzetközi kereskedelmét, export piacra lépését, ugyanis a kiállítás nem csak a helyi szakembereket és üzletembereket vonzza, hanem a világ minden tájáról érkeznek résztvevők, ezzel színesítve az eseményt és a lehetőségek tárházát.
A kiállításon a HEPA 50 m2-es nemzeti standdal jelenik meg, melyen ingyenesen lehetőséget biztosít megjelenésre, termékek népszerűsítésére, katalógusok, brossúrák elhelyezésére. Kiutazás és szállásfoglalás egyénileg és önköltségen történik (azaz kiutazásra és szállodai elhelyezésre sajnos nincs lehetőség támogatást kapni).
A cégek az ITT letölthető jelentkezési lap cégszerű kitöltésével, majd a tapodi.anett@hepa.hu e-mail-címre történő visszaküldésével jelezhetik 2024. június 6-ig részvételi szándékukat.
Tisztelt Vállalkozás!
A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség kérésére ezúton közzétesszük az itt megnyitható felhívást, a 2024. október 15-17. között immár negyedik alkalommal megrendezésre kerülő Rebuild Karabakh (Baku, Azerbajdzsán) kiállításról.
A kiállításra vonatkozó regisztrációs lap az alábbi honlapon érhető el:
Az Osztrák Nagykövetség Kereskedelmi kirendeltségének felhívására felhívjuk figyelmét az Ausztria, mint gazdasági székhely – Lehetőségek magyar vállalatok számára című networking rendezvényére.
A rendezvényen lehetőség nyílik szakértőkkel találkozni, akiktől választ kaphat az osztrák piaccal kapcsolatos kérdéseire, ezen felül személyesen is találkozhat olyan vállalkozókkal, akik már megkezdték üzleti tevékenységüket Ausztriában.
A rendezvénnyel kapcsolatban bővebb információ ide kattintva érhető el.
Tisztelt Vállalkozás!
Szíves figyelmébe ajánljuk a Bács-Kiskun Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara két közelgő rendezvényét:
Szíves figyelmébe ajánljuk a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség felhívását a Szellemi Tulajdon Világszervezete (WIPO) által megszervezésre kerülő „Global Awards 2024” című versenyére vonatkozóan.
Az ipari díj – amelyre a nevezés díjmentes - olyan kis-és középvállalkozások, valamint startupok számára nyitott, amelyek működésük során kihasználják a szellemi tulajdonban rejlő lehetőségeket és hozzájárulnak, illetve potenciálisan hozzájárulhatnak a fenntartható fejlődési célok megvalósulásához.
A versennyel kapcsolatban további információ ide kattintva érhető el.
Tisztelt Vállalkozás!
Szíves figyelmébe ajánljuk a 2024. szeptember 5-7. között Lettországban megrendezésre kerülő RIGA FOOD 2024 élelmiszeripari szakkiállításon való részvételi lehetőséget, amely a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség honlapján került közzétételre. Az eseménnyel kapcsolatban bővebb információ ide kattintva érhető el.
Tisztelt Vállalkozás!
Szíves figyelmébe ajánljuk a Lett Kereskedelmi és Iparkamara aktuális exportkatalógusát, amely az LCCI EXPORT CATALOGUE linken keresztül érhető el.
Tisztelt Vállalkozás!
Szíves tájékoztatásul tesszük közzé az Izraeli Kereskedelmi Kamarák Szövetségétől (FICC) érkezett aktuális üzleti ajánlatokat:
Érdeklődés esetén a magyar vállalkozások az egyes üzleti ajánlatoknál feltüntetett kapcsolattartó személlyel közvetlenül felvehetik a kapcsolatot.
Az Izraeli Kereskedelmi Kamarák Szövetségének honlapján a magyar vállalkozások ezen a linken keresztül jeleníthetik meg üzleti ajánlataikat.
Tisztelt Vállalkozás!
Szíves figyelmébe ajánljuk az Izraeli Kereskedelmi Kamarák Szövetségétől (FICC) érkezett aktuális üzleti ajánlatokat:
PDF formátumban
Érdeklődés esetén a magyar vállalkozások az egyes üzleti ajánlatoknál feltüntetett kapcsolattartó személlyel közvetlenül felvehetik a kapcsolatot.
Az Izraeli Kereskedelmi Kamarák Szövetségének honlapján a magyar vállalkozások ezen a linken keresztül jeleníthetik meg üzleti ajánlataikat.
Tisztelt Vállalkozó!
Szíves figyelmébe ajánljuk a Lett Kereskedelmi és Iparkamara legfrissebb exportkatalógusát, amely az LCCI EXPORT CATALOGUE linken keresztül érhető el.
Tisztelt Vállalkozók!
Szíves figyelmükbe ajánljuk a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Exportakadémia Képzési Központ
Évről évre egyre népszerűbbek a magyar fiatalok körében az Mathias Corvinus Collegium ingyenes tehetséggondozó képzései. Óriási az érdeklődés a Mathias Corvinus Collegium (MCC) Egyetemi Programja iránt. Az első körös felvételi időszakban a képzésre rekordszámú, közel 200 fiatal adta be a jelentkezését. A programra még mindig lehet pályázni, továbbra is várják a középiskolai tanulmányaikat befejező diákok jelentkezését. A Kárpát-medence legjelentősebb tehetséggondozó intézménye hat képzési központja (Budapest, Debrecen, Győr, Miskolc, Szeged, Pécs) várja azokat a fiatalokat, akik egy szakmailag kiváló, motiváló és összetartó közösséghez szeretnének csatlakozni. Az MCC budapesti központjában induló Juniorképzésre július 30-ig, míg a regionális központokban indulókra augusztus 10-ig adhatják be jelentkezésüket a leendő hallgatók.
Egyedülálló oktatás és tehetséggondozás
Az MCC ingyenes Egyetemi Programja Európában is egyedülálló, a magyarországi hagyományos felsőoktatást kiegészítő, kiscsoportos, személyre szabott, több tudományágat felölelő képzést biztosít. Iskolánként és szakterületenként nemcsak elméleti, de gyakorlati ismeretekkel is támogatja a hallgatók karrierútját. Az MCC célja, hogy a fiatalok oktatása ne anyagi helyzetüktől, hanem kizárólag képességeiktől és motiváltságuktól függjön, valamint, hogy a tehetséges magyar hallgatók külföldi tanulmányaik során elmélyített tudásukat idehaza, az országért és szűkebb környezetükért, felelősségteljesen kamatoztathassák. A hallgatókat elismert szaktekintélyek, hazai és külföldi vendégoktatók és előadók fejlesztik.
2022-ben 300 nemzetközileg elismert külföldi oktató, kutató fordult meg az MCC-ben, közülük mintegy 40-en töltöttek itt hosszabb időt, és kapcsolódtak be a diákok képzésébe. Az MCC a Budapest Lectures nevű előadás-sorozata keretében hetente több alkalommal is lehetőséget biztosít a diákok számára, hogy olyan szakmai nagyságokkal találkozzanak Budapesten és a regionális központokban, mint például Jeffrey Sachs, Mark Khater, James Orr, Kei Hakata, David Starkey, Kevin Roberts, Adrian Vermeule. Az MCC megteremti a lehetőséget a karrierút tudatos építésére, kapcsolatok bővítésére. A közösséghez való tartozás kiemelt jelentőséggel bír, így már a Juniorképzés keretében is kulturális és rekreációs programok, valamint nívós kollégiumi lakhatás várja a felvételt nyert fiatalokat. Az MCC a Juniorképzés után is biztosít folyamatos fejlődési lehetőséget, hiszen a fiatalok a továbbiakban az iskolarendszeri képzésben, majd annak végeztével a Vezetőképző Akadémia, valamint egyéb Közéleti és Posztgraduális Programok kötelékében folytathatják tanulmányaikat.
Jelentős fejlődés
Az MCC Egyetemi Programjára az elmúlt időszakban egyre többen jelentkeztek, az idei képzési évet közel 500 fővel indította el az intézmény. Az egyetemistáknak szóló képzés Budapesten, Debrecenben, Miskolcon, Pécsen, Szegeden és Győrben is elérhető. Ezekben az egyetemvárosokban már a harmadik Junior évfolyamot indítja az Intézmény 2023 őszén. Az MCC képzései Kárpát-medence-szerte már 24 helyszínen érhetőek el, jelenleg több mint 7000 diák tanul nálunk. Céljuk, hogy a következő években 35 képzési helyszínen 10000 hallgató vegyen részt az MCC programjaiban.
Nemzetközi ösztöndíjak
A Mathias Corvinus Collegium nemzetközi ösztöndíj rendszerének köszönhetően a tavalyi évben mintegy 300 MCC-s diáknak nyílt lehetősége arra, hogy a világ legjobb egyetemein tanuljon, illetve külföldi tanulmányúton vegyen részt. Diákjaink többek között Washington D.C., Fokváros, Bologna, Athén, Strasbourg, Varsó, Jeruzsálem, Madrid, Lyon, Isztambul és Madrid legkiválóbb akadémiai intézményeinél, kutatóintézeteinél kaptak három hónapos kutatói ösztöndíjat.
Nemzetközi hálózatépítés
A Mathias Corvinus Collegium kiemelten fontosnak tartja, hogy diákjainak a legmagasabb színvonalú oktatást nyújtsa, amelynek elengedhetetlen eleme az intézmény nemzetközi tudományos és szakmai vérkeringésbe való bekapcsolása. Az elmúlt esztendőben az MCC egy, a Kárpát-medence határain átívelő nemzetközi tudásközponthálót hozott létre, amelybe beletartozik egy brüsszeli képzési központ, az ESMT Berlinnel, Németország legmagasabban rangsorolt üzleti fókuszú iskolájával való együttműködés, valamint a bécsi Modul Egyetemben való többségi tulajdonszerzés is.
Kik jelentkezhetnek?
Az intézmény mindazon első egyetemi évüket a 2023/2024-es tanév őszi félévében kezdő hallgatók jelentkezését várja, akik a budapesti, debreceni, győri, miskolci, pécsi és szegedi egyetemek nappali tagozatos hallgatóiként kívánják tanulmányaikat megkezdeni. Az MCC szociokulturális helyzettől függetlenül biztosítja a diákokban rejlő tehetség kibontakozását, így a képzések a felvételt nyert tanulók számára térítésmentesek.
Amennyiben Ön ismer olyan fiatalt, akiről úgy gondolja, hogy a Mathias Corvinus Collegium Egyetemi Programjában kibontakozhatná tehetségét, kérjük, ajánlja figyelmébe intézményünk Juniorképzését!Jelentkezés és további információ: https://mcc.hu/juniorkepzes-felveteli
Üdvözlettel:
Magyar-Német Intézet az Európai Együttműködésért
Magyar-Német Intézet
az Európai Együttműködésért
Mathias Corvinus Collegium
Web: https://magyarnemetintezet.hu
1113 Budapest, Tas vezér u. 3-7.
(A szervező fenntartja a jogot, hogy a rendezvényen kép-, hang- és videofelvételeket készítsen, amelyeket nyilvánosságra hozhat. A regisztrációval és az eseményen való részvétellel Ön egyben nyilatkozik a beleegyezéséről. )
Tisztelt Vállalkozók!
Ezúton tájékoztatjuk Önöket a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által közzétett információkról, mely szerint a litván vámhatóság 2023. június 5-től szigorítást vezet be az Oroszországba és Belaruszba, illetve más harmadik országokba irányuló kivitelek vámellenőrzése során.
A litván vámhatóság a bevezetésre kerülő intézkedésekről tájékoztatta az Európai Bizottságot és a tagállami vámhatóságok vezetőit.
A szigorúbb vámellenőrzésről szóló angol nyelvű tájékoztatás ITT megnyitható.
A Litvánia érintésével tervezett kivitelek és tranzitszállítások során javasolt a tájékoztatóban foglaltak figyelembevétele.
Tisztelt Vállalkozók!
A Szlovák Kereskedelmi és Iparkamara Trencséni Regionális Kamarájának igazgatója által megküldött cégajánló, partnerkereső kezdeményezést ajánljuk szíves figyelmükbe.
Az autóipari beszállítók technológiai újjáépítésének területén tevékenykedő MATADOR Tools, s.r.o., a MATADOR csoport tagjaként keresi potenciális partnereit, különös tekintettel Tier 1 vagy 2 beszállítókra fókuszálva.
A MATADOR GROUP által megküldött további részletek, információk: presentation of Matador Group
Szívesen közvetítünk a trencséni kamara felé magyarországi cégeket, amelyek a megkeresés alapján releváns üzleti partnerek lehetnek, vagy szívesen részt vennének kétoldalú tárgyaláson.
Érdeklődés esetén a polyak.agnes@pmkik.hu e-mail címen várjuk megkeresésüket, mely alapján szívesen készítünk elő üzleti tárgyalást, vagy a feleket össze tudjuk kötni további egyeztetés céljából.
A Trencséni Regionális Kamara igazgatója az alábbi szövegtartalommal küldte levelét a cég kapcsolatépítésének elősegítése céljából:
„Ladies and gentlemen,
Our member is a Slovak company active in field of technological reground for suppliers in automotive industry - MATADOR Tools, s.r.o., a member of Matador Group.
Here is presentation of Matador Group with another detailed information.”
Tisztelt Vállalkozók!
Szíves figyelmükbe ajánljuk a Miniszterelnökség Nemzetközi Területfejlesztési Együttműködések Főosztálya által közzétett, alábbi tájékoztatást.
Megjelent az Interreg CENTRAL EUROPE program második pályázati felhívása, melyben kilenc közép európai ország intézményei kapnak lehetőséget együttműködési projekteket megvalósítani az innováció, környezetvédelem, közlekedés és integrált területfejlesztés terén.
A felhívás részleteit, dokumentumait, a projektfejlesztéshez kapható segítségeket, a programtitkárság által szervezett online tájékoztatókat az ITT megnyitható Hírlevélből ismerhetik meg.
A felhívásról április 5-én online hazai tájékoztatót tartunk, melynek részletei ITT találhatók.
Az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet féléves konjunktúravizsgálata részeként 2022 októberében összesen 2 135 hazai vállalkozás vezetője számolt be a belföldi értékesítési árak és az exportárak várható alakulásáról, illetve a bruttó bérek múltbeli és jövőbeli változásáról.
• | A válaszadók 82 százaléka jelezte, hogy a következő félévben nőni fognak a belföldi értékesítési áraik. A cégek legnagyobb csoportja – 38 százalékuk – az inflációval azonos mértékű áremelést prognosztizál. |
• | A 10–49 fős és az 50–249 fős vállalatok számolnak leggyakrabban emelkedő értékesítési árakkal, míg az ágazatokat tekintve az építőipari és a kereskedelmi cégek vélekednek ugyanígy legnagyobb arányban. |
• | Emellett a kereskedelemben kiemelkedően magas azon cégek aránya, amelyek az inflációnál nagyobb mértékű áremelést terveznek. |
• | 2022-ben a vállalkozások többségénél (84%) nőttek a bérek. A béremelések mértéke a cégek 42 százalékánál átlagosan 10% feletti volt, harmaduknál 6–10%-os, 9 százaléknál pedig 1–5%-os. |
• | 2023-ra vonatkozóan a cégek 81 százaléka jelezte, hogy béremelést hajt végre, 18 százalékuk nem tervez változtatni a béreken, 1 százalékuk pedig csökkenésre számít. |
A témában további információk a Ár- és bérváltozások (2022–2023) / GVI link használatával olvashatók.
Január 31-én megalakult és megtartotta első ülését a Gazdasági Kamarák Egyeztető Fóruma, amely a Kormány gazdaságpolitikai tanácsadó, konzultatív testületeként fog működni. A fórum üléseire negyedéves rendszerességgel kerül sor.
A testület tagjai a kormány képviseletét ellátó Gazdaságfejlesztési Minisztériumon túl az alábbi szervezetek és vezetőik: a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara - Parragh László elnök, az Építési Vállalkozások Országos Szövetsége - Koji László elnök, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége - Eppel János elnök, a Magyar Gyáriparosok Országos Szövetsége - Dr. Futó Péter elnök, az AmCham Hungary - Szabó Zoltán elnök, a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara - Sávos András elnök. A fórum célja, hogy a háború és a magyarok által elutasított szankciók sújtotta gazdasági környezetben a piaci szereplőktől származó információkkal és javaslatokkal segítse a kormányzatot, hozzájárulva a gazdaságpolitikai döntések megalapozottságához, a hatékony és gyors reakcióképesség fenntartásához.
Az Osztrák Nagykövetség Kereskedelmi Osztálya (ADVANTAGE AUSTRIA), az ABA – Invest in Austria, az Ecoplus, a Vienna Business Agency és az Erste Bank Hungary Zrt. tisztelettel meghívja Önt következő networking rendezvényére.
Ausztria, mint gazdasági székhely – Lehetőségek magyar vállalatok számára
Időpont: 2023. március 2., 17.00-20.00
Helyszín: 1138, Budapest, Népfürdő u. 24-26
(az Erste Bank Hungary Zrt. székháza)
Moderáció: Kerekes Miklós (Portfolio.hu)
PROGRAM
16.30 - 17.00 Regisztráció
17:00 - 17:10 Megnyitó
17.10 - 17.50 Kerekesztal-beszélgetés: Ausztria, mint gazdasági székhely – Milyen lehetőségeket rejt a magyar vállalatok számára?
17.50 - 18.10 Kerekasztal-beszélgetés az ausztriai üzleti tevékenység adózási és jogi vonatkozásairól
18:10 - 20:00 Állófogadással egybekötött kapcsolatépítés, lehetőség személyes konzultációra szakértőinkkel az információs standoknál
A rendezvény nyelve: magyar és angol
A rendezvény ingyenes, de regisztrációhoz kötött.
Kérjük, jelezze részvételi szándékát a következő linkre kattintva legkésőbb 2023. február 28-ig:
https://investinaustria.at/en/news-events-press/ausztria-mint-gazdasagi-szekhely-lehetosegek-magyar-vallalatok-szamara
Szíves segítségét előre is köszönöm és jó egészséget kívánok!
Üdvözlettel:
Philipp Schramel
Kereskedelmi tanácsos
ADVANTAGE AUSTRIA Budapest
Osztrák Nagykövetség - Kereskedelmi Osztály
Budapest
Délibáb utca 21.
1062
T +36 1 461 50 40
F +36 1 351 12 04
budapest@advantageaustria.org
www.advantageaustria.org/hu
Tisztelt Vállalkozás!
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által közzétett tájékoztatást ajánljuk szíves figyelmébe, amelyben az alábbiakban felsorolt vállalkozói érdekképviseleti szervezetek vezetőinek az Európai Bizottság magas rangú tisztségviselőivel folytatott decemberi megbeszéléséről számolnak be.
Az eseményről Urbányi Péter, az MKIK EU képviseletvezetője az alábbi összefoglaló tájékoztatást adta:
Az Eurochambres (ECH) 2023. évi prioritásai között kiemelt figyelmet fordít az egységes piac fennállásának 30. évfordulójára. Ennek kapcsán az ECH, a Business Europe, az Eurocommerce, az ERT (European Round Table for Industry) és a Digital Europe vállalkozói érdekképviseleti szervezetek vezetői megbeszélést folytattak 2022. december 15-én az Európai Bizottság (EB) több magas rangú tisztviselőjével. A megbeszélés témája az egységes piac gazdasági integrációjának megújításáról szóló közös nyilatkozat megvitatása volt.
Az EB mindegyik főigazgatósága foglalkozik valamilyen formában az egységes piacot érintő kihívásokkal és feladatokkal. A 2022-es évben számos, az egységes piacot érintő új jogszabályt terjesztettek elő, amelyek prioritása a Zöld Megállapodás, a pénzügyi támogatások, az energia, a stratégiai autonómia, az ikerátmenet vagy a digitalizáció voltak. Az EB elnöke - Ursula von der Leyen – levelet küldött (melyet erre a linkre kattintva olvashatnak) az Európai Tanács december 15-i ülésére, amelyben felvázolta, hogy az EU jelenleg a magas energiaárak és az USA Infláció Elleni Törvénycsomag (IRA) kombinációjával szemben harcol. Az EB négy pontos tervet dolgozott ki a kettős kihívás megoldására:
A december 15-i megbeszélés további részének az alábbi főbb megállapításai voltak:
Az öt vállalkozói érdekképviseleti szervezet részéről:
Az Európai Bizottság tisztviselőinek részéről:
Az öt vállalkozói érdekképviseleti szervezet és az EB vezető tisztviselői közötti következő találkozóra és megbeszélésre az Európai Tanács 2023. március 23-24. között tartandó ülését megelőzően fog sor kerülni.
Üdvözlettel:
Péter Urbányi
EU representative / EU képviseletvezető
Tisztelt Vállalkozók!
Az Európai Bizottság a közelmúltban tette közzé az Egységes Piaci Végrehajtási Munkacsoport (Single Market Enforcement Taskforce, rövidítve SMET) 2021-2022. évi jelentését, mely dokumentumot a december 1-i Versenyképességi Tanács ülésén terjesztettek az uniós tagállamok miniszterei elé.
A jelentés főbb megállapításai az alábbiak:
A SMET tovább folytatta a munkát az első jelentésében (2021. szeptember 29.) már bemutatott témákban:
A 2022-es munkaterv alapján a SMET a következő területeken tett kezdeményezéseket:
A SMET 2022 folyamán két projekttel kapcsolatos munkáját fejezte be, és konkrét eredményeket ért el az agrár-élelmiszeripari ágazatban potenciális protekcionista hatású intézkedések, valamint a nem harmonizált építőipari termékekre vonatkozó korlátozó intézkedések terén. 2023 elején a SMET tagjai a folyamatban lévő projektekről és két új potenciális munkafolyamatról fognak tárgyalni: 1) a csomagolás 2) a határokon átnyúló szolgáltatásnyújtás és a digitalizáció. További megfontolandó projektek az egységes digitális portál (Single Digital Gateway) és a belső piaci információs rendszer (Internal Market Information system) hatékonyabbá tételére vonatkoznak.
A további részleteket az erre a linkre kattintva megnyíló SMET 2021-2022. évi jelentés c. angol nyelvű dokumentumban olvashatják.
Üdvözlettel:
Péter Urbányi
EU representative / EU képviseletvezető
+32 497 401 572
mkik.hu I Square de Meeûs 38/40, B – 1000 Brussels
hcci.bxl@mkik.hu
A kormány a drasztikus energiaár-emelkedés okozta nehézségek mérséklése érdekében a hazai energiaintenzív feldolgozóipari mikro-, kis- és középvállalkozások támogatása érdekében célzott támogatási programot indított. A Feldolgozóipari KKV Energiaköltség és Beruházás Támogatási Program 2022 című pályázati felhívás 2022. október 20-a óta elérhető az érintett vállalkozások számára. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara megvizsgálta – a cégek által is elérhető információk alapján – a programot és megállapította, hogy az előzetes várakozásokkal ellentétben jóval kevesebb vállalkozó tud élni ezzel a lehetőséggel.
Az MKIK elemzése szerint az alacsony kihasználtság hátterében elsősorban a túlzottan szigorú elvárások húzódhatnak meg, mint például a körülményes adminisztráció, a szigorú energiaintenzitási elvárás (a vállalkozások 2021. évi energiaköltsége nem feltétlenül éri el az azonos évi értékesítés nettó árbevételének 3 százalékát), még nem szembesültek a magasabb összegű számlákkal, a munkahelymegtartási elvárást túl szigorúnak tartják (a vállalkozás köteles vállalni, hogy a 2022. III. negyedév végi foglalkoztatotti létszáma legfeljebb 10%-kal csökken 2023. III. negyedév végére), illetve a program ismertsége még nem széleskörű.
Az MKIK az igénylési adatok ismeretében és a szélesebb körű KKV támogatás elérése érdekében az alábbiakat javasolja a döntéshozók számára:
Az MKIK és a területi kamarai hálózat, adatbázisain keresztül célzottan, közvetlen módon részletes tájékoztatást és segítséget nyújtanak azon cégek számára, akik élhetnének ezzel lehetőséggel, ezáltal is segítve őket a program keretében elérhető finanszírozási lehetőség megismerésében.
Tisztelt Vállalkozás!
Magyarország stockholmi Nagykövetségének külgazdasági attaséja, Rusz Boglárka kereste meg kamaránkat, a magyar vállalkozók svéd piacán üzleti kapcsolatépítés lehetőségének felajánlásával. Az alábbi levélben leírtak szerint várják azon vállalkozások jelentkezését, akik nyitottak a határon túli üzleti lehetőségek iránt.
A svéd vállalkozókkal történő kapcsolatfelvételhez szükséges adatszolgáltatást a szövegben megtalálható linken megnyitható táblázat kitöltésével tudják megtenni. Az Excel táblázat C és D oszlopában a mezőre kattintva láthatóvá válnak a kis nyilak, amelyre kattintva a listából tudják kiválasztani a megfelelő választ.
Az E és F oszlopban a kitöltéskor ügyeljenek, hogy a jelzett 250 karaktert ne lépjék túl, mert a szóközökkel együtt 250 karaktert biztosít a cella.
Kérdés esetén a levélben jelzett elérhetőségek bármelyikén rendelkezésükre áll a követség munkatársa.
A követségtől érkező levél tartalma:
A magyar-svéd gazdasági és vállalati kapcsolatok további fejlesztése, előmozdítása érdekében az ősz folyamán több svéd partnernek szeretnék kiajánlani exportképes, minőségi termékekkel és/vagy szolgálatással bíró magyar vállalatokat. A csoportos kiajánlás célja a magyar vállalatok belistázása a svéd szereplők beszerzési rendszerébe, valamint a svéd beszerzési kollégák látókörébe kerülése. A magyar vállalatok részéről egyedüli kritériumok az angol nyelvű honlap megléte (a svéd beszerzési osztály első körben a honlap megtekintése után értékeli a partnereket) és az utókövetési folyamatban való részvétel (tájékoztatás az esetleges vállalati partnerség(ek)ről).
A minél szélesebb körű és egyben professzionális vállalati lista összeállítása érdekében kérem szíves közreműködésüket a svéd piac iránt érdeklődő magyar, exportképes vállalatok tájékoztatásában, valamint a megyei szintű listázásában az itt megnyitható sablon dokumentum kitöltésével és visszaküldésével 2022. szeptember 14-ig (szerda).
Kérdés, kérés esetén állok szíves rendelkezésükre.
A jövőbeli proaktív együttműködés reményében bízva, üdvözlettel
Rusz Boglárka
Külgazdasági attasé
Magyarország Nagykövetsége, Stockholm
Dag Hammarskjölds väg 10, 115 27 Stockholm
Tel: +46 8 782 9751
Mobil: +46 70 741 0511
E-mail: BRusz@mfa.gov.hu
www.stockholm.mfa.gov.hu
www.facebook.com/HunEmbassy.Stockholm/
A Magyar Vámügyi Szövetség által megküldött újabb, a brit áruszállításhoz kapcsolódó információkat tesszük közzé szíves tájékoztatásul:
Az alábbi linken elérhető az újabb magyar felirattal ellátott szakmai videó, amely a brit vámhatóság által 2021. november 9-én tartott webinar felvétele:
Alábbiakban elérhető továbbá
A Department for Business, Energy & Industrial Strategy - BEIS 2021. augusztus 24-i közleménye szerint a CE jelölés az Angliában, Walesben és Skóciában forgalmazott legtöbb termék esetében 2022. december 31-ig maradhat használatban, ezt követően az UKCA (UK Conformity Assessed) jelölés válik kötelezővé. Az UKCA jelölés már 2021. január 1-jétől, így jelenleg is használható, ezért a brit kormány arra ösztönzi az érintett vállalatokat, hogy mihamarabb térjenek át az UKCA használatára. Ennek oka, hogy amennyiben az EU megváltoztatja a CE jelölés használatának szabályait, a hosszabbítás ellenére Nagy-Britannia visszavonhatja a CE jelölés elfogadását akár már 2022. december 31. előtt is.
Az orvosi eszközökön az UKCA jelölést 2023. január 1. helyett, 2023. július 1-től kötelező használni. A vasúti szabvány-átjárhatóság (rail interoperability), épületépítési termékek, illetve civil pirotechnikai termékek Nagy-Britanniában való értékesítésére szintén egyedi szabályozás vonatkozik.
Az UKCA jelölés a legtöbb olyan termékre vonatkozik, amely korábban CE jelölést igényelt. Ezen termékek listája az alábbi linken érhető el. Ezeken kívül Az UKCA használata kötelező lesz az aeroszol termékeken is, amelyek korábban fordított epszilon jelzést kaptak a CE jelölés helyett.
Az UKCA jelölés az EU piacokon nem elfogadott, ott továbbra is a CE jelölés marad kizárólagos használatban.
Az UKCA műszaki kritériumai nagyban megegyeznek a CE jelölés kritériumaival. Amennyiben korábban a CE jelölés használatára önálló megfelelési nyilatkozattal (self-declare conformity) is lehetőség nyílt, úgy az UKCA használatára is ugyanez a szabály vonatkozik. Az alábbi linken érhetők el az önálló megfelelési nyilatkozat használatának szabályai.
Az UKCA jelölés magában nem használható az észak-ír piacon, helyette az UKNI (United Kingdom Northern Ireland) jelölés lesz használatban. Az UKNI jelölés azon termékeken is használandó, amelyek továbbra is CE jelölést igényelnek. Azok a termékek, amelyek mind CE, mind UKNI jelöléssel vannak ellátva, nem értékesíthetők az EU piacon. A CE jelöléssel ellátott termékek az észak-ír piacon továbbra is elfogadottak, önálló megfelelési nyilatkozat, illetve EU-s értékelő szervezet által jóváhagyott termékek esetében egyaránt.
Az UKCA jelölés használatáról készített brit tájékoztató anyagok az alábbi linkekről tölthetők le:
Teljeskörű tájékoztatás elérhető a brit piacra szánt termékek szabályozásáról, az észak-ír piacra szánt termékek szabályozásáról, illetve az EU piacra szánt termékek szabályozásáról.
A BEIS CE-UKCA-UKNI témában tartandó tájékoztató előadásainak dátuma az alábbi linken található:
Az UKCA jelölés hivatalos logója az alábbi linkről (Download UKCA mark image files) tölthető le.
A BEIS (CE jelölés ügyében eljáró helyi hatóság) jelezte, hogy szívesen vesznek bármilyen visszajelzést a témában, mert ez alapján tudják fejleszteni a kommunikációjukat. A témában esetlegesen érkező vállalkozói visszajelzéseket a londoni külgazdasági attasénk, Amer Tamás (Tamas.Amer@mfa.gov.hu) készséggel juttatja el a BEIS felé.
A változásokra való felkészülést az alábbi tárgykörök tekintetében készített bővebb összefoglalóval segítjük:
Lényeges változás történik az Írország szigetéről Nagy-Britanniába szállított árukra vonatkozó teljes vámellenőrzéssel kapcsolatban
December 15-én az Egyesült Királyság kormánya bejelentette, hogy 2022. január 1-jétől az Ír-szigetről Nagy-Britanniába szállított árukra továbbra is a jelenlegi behozatali szabályok vonatkoznak, míg az Észak-Írországról szóló egyezménnyel kapcsolatos tárgyalások folyamatban vannak. Ez nem érinti a Nagy-Britanniából Írországba exportált árukat.
Ha valamely cég nem ellenőrzött árukat importál Írországból Nagy-Britanniába vagy Észak-Írországból Nagy-Britanniába Írországon keresztül, akkor 175 nappal késleltetheti a vámáru-nyilatkozat megtételét, feltéve, hogy a behozatal időpontjában ez bejegyzésre kerül a nyilatkozattevő nyilvántartásába.
Az Észak-Írországból Nagy-Britanniába közvetlenül áthozott áruk továbbra is korlátlan hozzáférést élveznek, kivéve, ha különleges vámeljárás keretében kerülnek szállításra. További információk a különleges eljárásokról a GOV.UK. weboldalon találhatóak.
Fentiek szerint, a terveknek megfelelően 2022. január 1-jén teljes vámellenőrzéseket vezetnek be az EU és Nagy-Britannia között mozgó árukra vonatkozóan, kivéve az Írországból behozott árukat.
Az EU és Észak-Írország között mozgó árukra továbbra is az Észak-Írországról szóló egyezményben foglalt jelenlegi rendelkezéseket kell alkalmazni.
Mely intézkedések szükségesek, ha 2022. január 1-je után szállít árukat
A kormányzati ügyfélkapu felhasználói azonosítójának és jelszavának létrehozása általában körülbelül öt percet vesz igénybe, de fiókja hitelesítésének véglegesítése akár két napig is eltarthat.
A GB-vel kezdődő EORI-szám igénylése általában öt percet vesz igénybe, és 48 órán belül kell generálni. Néha további ellenőrzésekre is szükség lehet, mielőtt megkapja az EORI-számot, amelynek időtartama akár öt nap is lehet.
Miután megkapta a kormányzati ügyfélkapu felhasználói azonosítóját és jelszavát, valamint a GB-vel kezdődő EORI-számot, kevesebb, mint öt perc alatt elvégezheti a GVMS-re történő regisztrációját. GVMS-hozzáférése általában két órán belül elérhető.
Ne feledje, GVMS-ét úgy is beállíthatja, hogy több felhasználó számára is elérhető legyen.
A regisztráció ütemezésével kapcsolatos további információkért tekintse meg a GVMS regisztráció menete (kifejezetten nem egyesült királyságbeli fuvarozókra vonatkozó) webináriumunkat
A GVMS az ideiglenes tárolási modell alkalmazásával a határátkelőhelyeken mind a kísérő, mind a kísérő nélküli áruk esetében használható előzetes árunyilatkozatokkal együtt. Az ideiglenes tárolási modell lehetővé teszi a kereskedők számára, hogy áruikat a behozatali nyilatkozat megtétele előtt akár 90 napig a létesítményben tárolják, amíg készen nem állnak az áruk vámeljárás alá vonására. Az áruk a 90 napon belül bármikor bejelenthetők, ha a kereskedő így dönt, a vámáru-nyilatkozatot az áruknak a létesítménybe érkezése előtt is kirakodhatják
Ha 2022. január 1-jétől nem rendelkezik a megfelelő személyazonosító okmánnyal és a szükséges papírokkal, nem szállhat fel a kompra vagy a vonatra, és az áruval együtt visszafordítják. Kétség esetén nézze át az ellenőrzőlistát azokról a dokumentumokról, amelyekre szüksége van.
A fuvarozási vállalatoknak GVMS-t kell használniuk a több vámáru-nyilatkozattal rendelkező rakományokra vonatkozó GMR létrehozásához. A GMR egy egyedi hivatkozási szám, amely összekapcsolja a több előre megadott nyilatkozattételi referenciát.
Minden, a 2021. december 31-én 23 óra 59 perc (GMT) után megkezdett, Nagy Britanniából az EU-ba vagy az EU-ból Nagy-Britanniába irányuló mozgásnak GMR-rel kell rendelkeznie. Enélkül a járművezetők nem tudnak majd felszállni a kompra vagy a vonatra, és a kikötőben késedelmet fognak szenvedni, vagy visszafordítják őket. A korai felkészülés érdekében 2021. december 29-től az importálni vagy exportálni kívánt árukra vonatkozó GMR-t hozhat létre.
A járművet, pótkocsit szállító, vagy azt birtokló személynek (általában a járművezetőnek) kötelezettsége annak bizonyítása, hogy előre benyújtott vámáru-nyilatkozattal rendelkezik az általa szállított valamennyi áru tekintetében. Ez teljesül, ha magánál tart egy GMR-t – ne feledje, hogy járművenként csak egy GMR hozható létre.
Általában az áruk szállításáért felelős fuvarozó hozza létre a GMR-t, de megteheti ezt egy vámügynök, szállítmányozó vagy más, harmadik személy is. A referenciát a fuvarozó iroda vagy a szakértő telefonszámával együtt át kell adni a járművezetőnek, ha bármilyen segítségre lenne szüksége.
Üres rakományokra vonatkozó kilépési gyűjtő vámáru-nyilatkozat kitöltése esetén továbbra is szükség van a GMR-re.
Azt, hogy hogyan szerezhet be GMR-t, megtudhatja a gov.uk/guidance/get-a-goods-movement-reference web-oldalon.
További segítségért nézze meg a GVMS webinárium-felvételt a YouTube-on.
A gyűjtőszállítmány az, amikor különböző típusú áruk vegyes rakományát egyetlen szállítmányban, vagy különböző importőrök szállítmányait egyetlen járműben szállítják. Gyűjtőszállítmány igénybevételekor javasolt a GMR-t ellenőrizni. Amennyiben „Ellenőrzés szükséges” üzenet érkezik, akkor előfordulhat, hogy a teljes rakományt IBF-ben is ellenőriztetni szükséges. Tájékozódjon előzetesen, hogy be kell-e jelentkeznie ellenőrzésre.
Változások az áruk Nagy-Britanniából az EU-ba történő exportjának a módjában
Önnek ellenőriznie kell, hogy az a vállalkozás, amelynek az áruit szállítja, a megfelelő vámáru-nyilatkozatot nyújtotta-e be. A nyilatkozat lehet egy előre benyújtott exportnyilatkozat, vagy egy beérkezett exportnyilatkozat. Tájékozódni szükséges, hogy, mely helyeken van szükség a már beérkezett exportnyilatkozatra.
Azt is megtudhatja, hogy mely hivatkozási számokat kell bemutatni a határon, ha árukat exportál Nagy-Britanniából.
Ha az árut ellenőrzésre kiválasztják, a legtöbb kikötő képes azt a helyszínen ellenőrizni. Dover kikötője, az Eurotunnel és Holyhead azonban előírja a járművezetőknek, hogy keressék fel valamelyik szárazföldi határátkelő létesítményt.
Kettős fuvarozási helykód (FLC) használata Doverből, illetve az Eurotunnelből kilépő áruk esetében
Az importnyilatkozatok kiállításakor ellenőriznie kell, hogy az érkezési határátkelő használ-e GVMS-t. Ha van rá esély, hogy a járművezető a nyilatkozatok kiállítása után módosítja az útvonalát, javasoljuk, hogy Dover/Eurotunnel esetében a kettős fuvarozási helykódot (FLC) használja, hogy elkerülje az esetleges hibákat vagy késedelmeket.
A kiviteli nyilatkozatok kiállításakor, ha az áruk indulási helye Dover kikötője vagy az Eurotunnel, használja mindig a kettős FLC-t a GMR-rel kapcsolatos hibák elkerülése érdekében. Tegye meg most a szükséges lépéseket, és ellenőrizze a RoRo portok helykódjait a CDS-ben vagy a CHIEF-ben való használathoz.
A belső határellenőrzési létesítmény (IBF) igénybevételére vonatkozó új jogszabályok
Amikor 2022. január 1-je után árut importál, be kell tartania a HMRC utasításait, miszerint érkezéskor a rakományt ellenőrizni szükséges.
Ha ezek az ellenőrzések nem végezhetők el a határon, a rakomány okmányellenőrzése vagy fizikai ellenőrzése céljából egy IBF-hez irányíthatják Önt. Ez jelenleg a doveri határállomásokra és a cheritoni Eurotunnel terminálra vonatkozik.
Az Árumozgási Referenciát (GMR) létrehozó személynek (általában a fuvarozónak) biztosítania kell, hogy az áru megérkezzen valamelyik IBF-hez ellenőrzés céljából, és hogy a járművezetőik tudjanak róla, illetve rendelkezzenek a szükséges eszközökkel az ellenőrzés eredményes lefolytatásához.
A járművezető maga is ellenőrizheti a szállítmánya állapotát az erre létrehozott szolgáltatás segítségével, ha rendelkezésére áll internetelérést is biztosító eszköz (például mobiltelefon).
A fuvarozóra és/vagy a járművezetőre akár 2500 GBP büntetés is kivethető, ha nem követi a HMRC utasításait.
Tudjon meg többet az IBF-ek igénybevételéről.
A HGV tehergépjárművekre kivetett úthasználati díj és annak meghosszabbítása
A nehéz tehergépjárművekre kivetett úthasználati díjat 2020. augusztus 1-je óta felfüggesztették, amely felfüggesztés 2022. július 31-én járt volna le.
Tekintettel arra, hogy az Egyesült Királyság kormánya elismerte a fuvarozók meghatározó szerepét az Egyesült Királyság működésének fenntartásában, figyelembe véve a Covid-19-világjárvány közúti fuvarozásra gyakorolt hatását is, az Egyesült Királyság kormánya úgy határozott, hogy 2023. július 31-ig meghosszabbítja a felfüggesztést a belföldi és nemzetközi fuvarozók további támogatása érdekében.
A fuvarozóknak addig az időpontig nem kell új illetéket vásárolniuk az Egyesült Királyságon belüli utakhoz.
Továbbra is kezelheti online a fiókadatait.
További információk
Ha további információra van szüksége az új követelményekkel kapcsolatban, a következőket teheti:
Munkaidőn kívüli szolgáltatás
Munkaidőn kívüli, sürgős kérések rendezése érdekében a Vámügyi és Nemzetközi Kereskedelmi (CIT) segélyvonalon keresztül a HMRC létrehozott egy nonstop segélyvonalat is. A segélyvonal a hét minden napján, a nap 24 órájában rendelkezésre áll.
A tanácsadók szívesen segítenek az importálással és exportálással kapcsolatos vészhelyzeti kérdések megválaszolásában. 2022. január 1-jétől a segélyvonal az Áruszállító Járművek Mozgása Szolgálatra (GVMS) is kiterjed. Ha ezt a munkaidőn kívüli támogatást szeretné elérni, hívja a CIT segélyvonalat a 0300 322 9434-es telefonszámon, és válassza az 1. lehetőséget.
2022 január 1-jétől változott az Európai Unión belüli árukereskedelmi statisztikára irányadó szabályozás. Az európai vállalkozásstatisztikáról szóló 2019/2152 európai parlamenti és tanácsi rendelet szerint a tagállamok kötelezettek a mikroadatok cseréjére, melynek alapját az OSAP 2010 kiszállítás kérdőíven megadott adatok képezik. Ebből kifolyólag 2022-től még nagyobb jelentősége lesz a kérdőív megfelelő kitöltésének.
A PwC hírlevelében a fontosabb változásokra hívja fel a figyelmet.
Amit a Nemzeti Agrárgazdasági Kamaráról tudni kell…
Mérlegelő magazin műsorainkat az alábbi oldalon tekintheti meg.
A pmkik.hu weboldalon munkamenet sütiket, használatot támogató sütiket és marketing célú sütiket használunk.
A hozzájáruláson alapuló sütik használatához az Ön beleegyezését kérjük, melyhez kérjük kattintson az „Elfogadom” gombra. Hozzájárulását megtagadhatja az „Elutasítom” gombra kattintással. A „Beállítások” gombra kattintással testre szabhatja a sütik használatát. A sütikről, az általuk kezelt személyes adatokról, továbbá a korábban adott hozzájárulás visszavonásáról szóló bővebb információkért kérjük olvassa el adatkezelési tájékoztatónkat.